Przygotowanie:

Zdejmij ubranie biżuterię, zegarek , okulary lub soczewki kontaktowe.

Kąpiel higieniczna.

Dokładnie umyj a następnie wytrzyj ciało – sucha skóra poci się mocniej. Osoby z “zimnymi stopami” przed wejściem do sauny powinny je najpierw rozgrzać.

Pierwsze nagrzewanie.

Pamiętaj o ręczniku – ułóż go pod całą powierzchnią ciała. Przyjmij wygodną dla siebie pozycję. Po kilku minutach możemy zacząć delikatnie polewać kamienie na piecu. Do wody możemy dodać olejki aromatyczne, które uprzyjemnią nam seans. Proces oczyszczania ciała trwa ok. 8-15 minut, lecz czas pobytu w saunie jest bardzo indywidualny i zależy tylko od Ciebie – może być krótszy.

Schładzanie.

Po wyjściu z sauny należy ochłodzić ciało. Weź chłodny prysznic. Pamiętaj, że zawsze zaczynamy schładzać ciało od stóp, posuwając się następnie w kierunku głowy. Etap ten powinien trwać tym dłużej im wyższa temperatura panuje w saunie - do ok. 10 minut.

Drugie nagrzewanie.

Pamiętaj o dokładnym osuszeniu ciała przed kolejnym wejściem do sauny. Powtarzamy czynności jak przy pierwszym nagrzewaniu.

Drugie schładzanie.

Ponownie obniżamy temperaturę ciała korzystając z zimnej wody, pamiętając o rozpoczęciu schładzania od stóp.

Trzecie nagrzewanie i schładzanie.

W zależności od samopoczucia możemy proces nagrzewania i schładzania powtórzyć po raz trzeci.

Zabiegi uzupełniające.

Po kąpieli w saunie możemy poddać się masażowi manualnemu.

Odpoczynek – esencja odnowy.

Nieodłącznym elementem zażywania kąpieli w saunie jest odpoczynek. Powinien on trwać od 15 do 30 minut. Należy uzupełnić poziom płynów w organizmie wodą mineralną, sokami lub herbatami ziołowymi. Nie należy obierać się od razu, gdyż jeszcze przez kilka minut możemy się pocić.

Życzymy udanego seansu !